.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستين خوشه‌هاي برنج شمال

نخستين خوشه سبز رنگ برنج از نوع طارم محلي پس از گذشت 58 روز در شاليزارهاي روستاي تازه آباد از بخش دابودشت شهرستان آمل به بارنشست.

خوشه‌هاي سبزرنگ و پربار برنج در شاليزارهاي اين روستا در 27 فروردين ماه در سطح 2هزار و 500 متر نشا شد و اكنون به بارنشست.

رئيس اداره بهبود توليدات گياهي جهاد كشاورزي آمل گفت: شرايط مناسب آب و هوايي وهمچنين تامين به موقع نهادهاي كشاورزي باعث شد تا وضعيت كشت برنج امسال در بهترين وضعيت خود قرار دارد.

مهرداد فولاد ابراز اميدواري كرد؛ پيش بيني مي‌شود امسال، سال پرباري براي شاليكاران باشد.

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي مازندران نيز در اين باره با اشاره به اينكه امسال در سطح 239هزار هكتار اراضي كشاورزي اين استان برنج كشت شد، تصريح كرد: حدود 65درصد ارقام برنج كشت شده در شاليزارهاي مازندران ارقام محلي و بقيه ارقام پرمحصول كشت شد.

يحيي ابطالي با اشاره به اينكه امسال شرايط توليد برنج براي شاليكاران مازندراني فراهم بوده است، گفت: پيش بيني مي‌شود امسال يك ميليون و 400هزارتن شلتوك معادل بيش از 950هزارتن برنج سفيد در مازندران برداشت و توليد شود.

وي به افزايش صددرصدي كشت برنج امسال به روش مكانيزه در شاليزارهاي مازندران اشاره كرد و افزود: از 7هزار و500هكتار اراضي برنج‌كاري شده استان به روش مكانيزه در پارسال امسال به حدود 15هزار هكتار افزايش يافته است.

مازندران با حدود 44درصد نخستين توليدكننده برنج در كشور است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.034 seconds.